  • Data: 2005-06-19 12:33:51
    Temat: Re: pobyt czasowy
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiedzialam, ze jest takie osiedle, a jestem rodowitą Krakowianką

    osiedle n I; lm D. ~li
    <nieduże skupienie budynków miejskich lub wiejskich; zespół bloków
    mieszkalnych>
    Osiedle willowe, przyfabryczne, robotnicze.
    Osiedle mieszkaniowe.

    dzielnica ż II, DCMs. ~cy; lm D. ~ic
    <część dużego miasta o określonych, wyróżniających ją funkcjach, rodzaju
    zabudowy, położeniu, charakterze zamieszkujących ją grup społecznych lub
    etnicznych itp.>
    Dzielnica mieszkaniowa, zabytkowa, peryferyjna, willowa.
    Dzielnica fabryczna, handlowa, portowa, przemysłowa.
    Dzielnica biedoty.
    Dzielnica slumsów.

    Oczywiscie, mozna dzielnice Nowa Huta nazywac osiedlem, jednak tylko w
    jezyku potocznym, tak samo jak Ursynow w Warszawie nazywa sie sypialnia,
    chociaz nie odpowiada to kategoriom jakosciowym i wielkosciowym. Niemniej
    jest to dzielnica.

    Pozdrawiam,

    Tiger