eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopijacy uszkodzili samochód - prokuratura nie widzi podstaw do skarżenia? › Re: pijacy uszkodzili samochód - prokuratura nie widzi podstaw do skarżenia?
    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pijacy uszkodzili samochód - prokuratura nie widzi podstaw do
    skarżenia?
    Date: Thu, 12 Apr 2007 13:24:56 +0200

    lammed napisał(a):

    > Czy w takiej sytuacji faktycznie nie mogę się domagać żadnej pomocy od służb
    > państwowych i pozostaje mi tylko cywilna droga dochodzenia naprawienia
    > szkody?

    Złóż zażalenie na postanowienie o umorzeniu postępowania, bo rozumiem że
    powodem umorzenia było stwierdzenie braku winy umyślnej sprawcy.
    W zażaleniu napisz że przestępstwo z art. 288 kk może być co prawda
    popełnione tylko z winy umyślnej, ale niekoniecznie z zamiarem
    bezpośrednim, a wystarczy zamiar ewentualny (art. art. 9 §1 kk).
    Podnieś że dwaj dorośli mężczyźni bijąc się na twoim samochodzie musieli
    godzić się na to że go uszkodzą (duzi byli ???).
    Myślę że takie zażalenie powinno być uwzględnione (no chyba że jednak
    powód umorzenia był inny ?).

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com