  • Data: 2006-08-30 13:34:06
    Temat: Re: pies zagryzł kury dostałem wyrok
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    adam158 wrote:
    > witam
    > własnie w tym momencie dostałem pocztą wyrok nakazowy z sadu grodzkiego
    > wydany w postepowaniu nakazowym
    > krotko; dwa miesiące wstecz moje dwa psy uciekły i rąbły gosciowi na wsi
    > 5 kur

    I co? Zamiast bardzo grzecznie poprosić o wybaczenie i zapłacić za te
    kury trzeba cię było do sądu ciągać?

    > stoi napisane w nim:
    > I obwinionego uznaje winnym popełnienia czynu z art.77KW blle,blle-
    > 250 zł

    Mało...

    > II na zasadzie art.119 kodeksu postepowania w sprawach wykroczeń w
    > zwiazku z art.624 parKPK i art 17 ust 1 i2 o opłatachw sprawach karnych
    > z dnia 23,06,1973 zwalnia mnie w całości od zapłaty kosztów sadowych

    Szkoda...

    > a teraz pytania
    > dlaczego mnie sad zwolnił z tych opłat

    Dobre pytanie. Dlaczego ja mam płacić za kogoś, kto nie potrafi swoich
    zwierząt wychować ani upilnować?

    http://isip.sejm.gov.pl/ - wyszukiwarka aktów prawnych

    > dlaczego w wyroku nie jest napisane nic o naprawieniu szkody czyli
    > krotko o zapłacie za te pier....e kury

    Bo to jest oczywiste i wynika z KC.

    > czyli ze nie musze włascicielowi placic?

    Musisz. Jak nie zapłacisz dobrowolnie, to poszkodowany może cię pozwać,
    prawie na pewno wygra, a potem przyjdzie komornik i zacznie zajmować co
    się da.