    From: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: operator-zablokowanie-a jednak dziala
    Date: Thu, 11 Aug 2005 09:43:46 +0200

    Mariusz Zielinski <l...@l...pl> wrote:

    > Oczywiście nie powinieneś świadomie wykorzystywać błędu operatora bo
    > a) jest to niehonorowe i b) możesz zrobić krzywdę jakiemuś szeregowemu
    > pracownikowi operatora.

    Jestes pewny ze to blad pracownika? Nie zdziwilbtm sie, gdyby to bylo
    swiadome dzialanie wspolne dla calej TPSA - jak moze byc wyczerpany limit
    jednostek na tel. kom, a jednoczesnie aktywny dla 0700 itp smieci? Ten
    podmiot juz tak ma - zyje z linii typu sexparty, dialerow na Bahamy itp. i
    nie jest zainteresowany ich blokowaniem. Do czasu gdy pewna ilosc ludzi
    tego nie wykorzysta, skutecznie sie nie odwola i wygra - pewnie nic nie
    zmusi TPSa do poprawnej blokady. TPSA bronila sie jak mogla przed blokada
    0700/0300 - zmusilo ja do tego dopiero nowe prawo telkomunikacyjne
    [comiesieczna, a nie jednorazowa - operacyjna oplata osobno za kazdy typ
    numerow skutecznie znichecala wiekszosc ludzi, moze z wyjatkiem tycdh
    ktorzy dostali rachunek z "bonusem"]. Teraz podobnie jest z
    miedzynarodowymi i komorkami - albo zablokujesz wszystkie nr tel poza
    lokalnymi [miedzynarodowe I OBOWIAZKOWO miedzystrefowe co jest bardzo
    uciazliwe], albo nic - dialery przerzuca sie z 0700 na numery premium na
    Wyspyach Salomona.
    Przyklad jak dziala TPSA - zaraz po wejsciu w zycie nowego pr.
    telekomunikacyjnego i ustawowego obowiazku bezplatnej blokady 0700/0300
    zlozylem zlecenie zablokowania tych polaczen. Znajac praktyke TPSA i
    balagan tam panujacy zlozylem zlecenie w Telepunkcie, z potwierdzeniem
    zlozenia z data i podpisem pracownika na kopii, pilnujac by pracownik
    przefaksowal to od razu do odpowiedniej jednostki TPSA. Po ~3 miesiacach
    dzwoni do mnie po raz kolejny paniusia z BL z nagabywaniem na kolejne
    promocje. Wyszlo ze cos sie nie zgadza z zamowieniem przy starych. Z
    ostroznoisci poprosiolem o sprawdzenie calych ustawien dla danego numeru.
    I co sie okazuje - po ~3 miesiacach jak blokady na 0700/0300 nie bylo,
    tak nie ma.
    To co pisales nie stosuje sie do TPSA - ten przedsiebiorca od lat
    dyma swoich klientow, wiec i klieci w takich sytuacjach powinni
    wykorzystyuwac lenistwo, balagan i chec szkodzenia wlasnym abonentom przez
    TPSA. Jesli czesc z nich wygra spor, zaboli to TPSA finansowo, to moze
    uchroni pozostalych abonentow, ktorzy nie miliby na tyle samozaparcia by
    wdawac sie w spor z operatorem.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl