  • Data: 2007-04-13 18:54:30
    Temat: Re: odwolanie sie od wyroku za jazde w stanie nietrzezwym
    Od: "Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Andrzej Lawa - juz samo imie wskazuje na to co ma pan w glowie.

    Dziewczyno wyluzuj - nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym imieniem i
    odniesieniem do zawartosci glowy ?
    A co do ojca to zapewne bedzie wnosil o rozlozenie grzywny na miesieczne
    raty z ktorych kazda bedzie mniejsza niz to, co wydal zeby wlac w siebie
    tego wieczoru.
    Tutaj akurat, bo nie zawsze w innych sprawach, zgadzam sie z Andrzejem Lawa.

    > chlac to moze pan lubi? na imeininach pije kazdy, a i kazdy ma lepsze
    > i gorsze dni.

    Oczywiscie, ze mozna miec gorszy dzien, ale to nie zwalnia z myslenia. Mogl
    wziac taksowke do domu - wyszloby taniej niz 1000 zl.

    A co do Twoich pytan :

    >moim zdanie moze nawet nie warto sie odwolywac? tylko
    >pokornie przyjac kare, ale on sie upiera. nie stac go na adwokata czy
    nawet porade wiec poprosil mnie o pomoc.

    Absolutnie nie warto zatrudniac najmimordy w tej sytuacji. Sprawa jest
    przegrana (jesli chodzi o skazanie, bo co do wysokosci kary to sa jakies
    szanse). Zamiast placic adwokatowi to lepiej kase zatrzymac na oplacenie
    kary i kosztow procesu.

    ja nie wiem jak napisac
    odwolanie,

    Wystarczy ze ojciec (nie Ty) napisze, ze mu sie nie podoba np wysokosc kary
    (chyba, ze w ogole twierdzi ze jest niewinny - nikt tego nie lyknie ). Jesli
    kwestionuje kare to niech uzasadni dlaczego 1000 biletow NBP to za duzo. Nie
    trzeba jakies specjalnej formy do odwolania. Pamietaj o terminie do zlozenia
    wniosku o uzasadnienie wyroku i potem do wniesienia odwolania.

    czy opisac wyrok czy moze dolaczyc go do odwolania?

    nie trzeba dolanczac, opisac mozna tylko te czesci ktore kwestionujesz i do
    nich sie odniesc w uzasadnieniu

    czy
    odwolanie moze pogorszyc sytuacje?

    Moze jesli wyrok wydano w trybie 335kpk (skazanie bez rozprawy).

    co robic? wiem ze on nie zrezygnuje
    z odwolania,

    Niech sie zastanowi i zrezygnuje. Szybciej sie wyrok uprawomocni i szybciej
    zacznie biec okres zakazu. Po drugie nie bedzie musial placic kosztow
    postepowania w II instancji.

    , ma juz ponad 54 lata.
    prosze cos mi doradzic, jak mu pomoc?
    co jest sluszne w takiej - ciezkiej- sytuacji

    W tej sytuacji najlepiej sie nie odwolywac, bo w ten sposob wyrok szybciej
    sie uprawomocni i szybciej zostanie wykonana kara, srodek karny w postaci
    tego zakazu i szybciej sprawa zniknie z jego karty karnej. Szanse na
    apelacje sa zerowe.

    Cezar