    From: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odszkodowanie z OC - jaka jest maksymalna kwota
    Date: Sat, 06 Nov 2004 10:50:54 +0100

    Dnia Fri, 05 Nov 2004 23:41:39 +0100, Jacek Maria Jackowski
    <j...@w...edu.pl> napisał:

    > A tak z innej beczki, jestem młodym człowiekiem i całe życie przede mną,
    > tylko jakie życie :( Miałem wyjechać na studia za granicę(na 5
    > semestrze) gdy miał miejsce ten wypadek - czy to oja wina, że teraz nie
    > mogę, a dlaczego, bo sie leczę w Polsce i to na dodatek państwowo,
    > gdybym zrobił kosztorys kilku planowych operacji za granicą to byś miał
    > już około 500 tysiecy złotych na same operacje, potemrehabilitacja -
    > myslisz ze mnie ktoś ubezpieczy za granicą, a jesli to za jakie
    > pieniądze. Ty patzysz na Polskę i na straty, które tutaj ponoszę. Ja
> [...]

    Hipotetycznie mogłeś spotkać łowcę głow i rozpoczac karierę w NBA. Czy
    uzasadnia to ządanie odszkodowania w kwocie równej zarobkom Shaq'a?

    A co do twojego pytania to zakład ubezpieczeń odpowiada do kwoty
    okreslonej w umowie, nie mniejszej niż 600.000 euro. to jest około 2,5
    miliona złotych. Szanse na uzyskanie takiego odszkodowania wynoszą
    0,00000000000001%

    Masz prawo do:
    1. zwrotu poniesionych kosztów: leczenia, opatrunków konsultacji
    lekarskich sprzętu rehablitacyjnego, specjalnej diety i przystosowania
    mieszkania. O ile były to wydatki KONIECZNE i CELOWE. Leczenie się
    prywatnie zamiast w publicznej słuzbie zdrowia się tu nie łapie.

    2. renty obejmującej naprawienie szkody przyszłej poprzez pokrycie
    zwięksonych wydatkków narehabilitację etc oraz wyrównanie pomiędzy
    wynagrodzeniem, ktore osiągałbyś gdyby nie było wypadku i tym, które
    możesz osiagnąć teraz. Podstawą wyliczeń jest przeciętne wynagrodzenie na
    danym stanowisku, jeżeli przed wypadkiem nie zdobyłeś zawodu przeciętne
    wynagrodzenie pracowników. Uwzględnia się także utratę widoków na
    przyszłość, ale to obejmuje jedynie utratę szczególnych predyspozycji do
    wykonywania określonego zawodu, np szrama na twarzy modelki.

    NA ile możesz liczyć? Powiedział był że nie więcej niż 100.000. A
    najprawdopodobniej mniej.

    --
    Falkenstein