    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odszkodowanie - od policji czy od prokuratury ?
    Date: Thu, 28 Apr 2005 14:53:25 +0200

    Użytkownik "wygodny" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:4270bb1f$1@news.home.net.pl...

    > ???
    > tu nie rozumiem,
    > przecież nic nie piszę o zarzutach,
    > piszę o brakach postanowień, w sprawie zatwierdzenia czynności
    policji,
    > przeszukania i zatrzymania,
    > to tak jak by przyszedł do mnie policjant, machnął legitymacją
    > i zabrał komputer, auto itp. a potem wsadził protokół do szuflady i
    > zapomniał o tym,

    Źle Cię zrozumiałem. Mnie "zarzut" od arzu się kojarzy z postanowieniem
    o przedstawieniu zarzutów i myślałem, ze oczekiwałeś jego przysłania do
    domu.

    > według mnie to zupełnie osobna sprawa czy był przedstawiony zarzut bo
    nie ma
    > wpływu na uznanie bezprawności przeszukania i przetrzymywania rzeczy,
    > rozumiem że brak zatwierdzenia w ciągu 7 dni to tak jakby się
    prokurator nie
    > zgodził
    > na to przeszukanie i należało rzeczy wydać niezwłocznie,

    Dobrze rozumujesz.

    > więc wydaje mi się że teraz muszę tylko uzyskać taką odpowiedź na
    skargę
    > która by potwierdzała przez organ odwoławczy że doszło do złamania
    prawa,
    > lub przekroczenia kompetencji ?
    > eh, pewnie coś będą kombinować na swoją obronę ale będę walczył,

    Nie bardzo da się tu cokolwiek wykombinować. Chyba, ze postanowienie
    wydano, tylko Tobie nie doręczono. Takie cuda się zdarzały. Wadliwy
    adres, ktoś zapomniał wysłać. To załóżmy było by wówczas jakieś tam
    drobne wykroczenie z procedury. Ale mimo to, co dalej. Jeśli nawet uznać
    to zatrzymanie za zasadne, to pytanie, co robiono przez kolejne 6 lat.