eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodpowiedzialnosc z tyt. posiadania nielegalnego oprogramowania komp. › Re: odpowiedzialnosc z tyt. posiadania nielegalnego oprogramowania komp.
  • Data: 2005-12-30 13:32:07
    Temat: Re: odpowiedzialnosc z tyt. posiadania nielegalnego oprogramowania komp.
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak mozna nazwac kradzieza sytuacje, kiedy "okradziony" nic nie traci? Bo
    > powiedzmy sobie szczerze. Nosnika zadnego mu nie zabierasz. A program? W
    > ogromnej wiekszosci przypadkow jak ktos danego programu (na przyklad
    > photoshopa) nie sciagnie z sieci, to i tak go nie kupi (bo uzywa go jako
    > zabawke, a nikt nie wyda na zabawke kilku tysiecy zlotych), wiec wydawcy
    > nie przyniesie zysku. Gdzie wiec strata? Zreszta o wiele szerzej na ten
    > temat napisalem w innym poscie.

    Strata nie nalezy do znamion przestepstwa kradziezy. Jesli ktos zabierze Ci
    w celu przywlaszczenia stara, zepsuta Syrenke nic nie warta to nadal jest to
    kradziez, jesli ten samochod jest obciazony zastawem to nadal jest to
    kradziez. Wiec mimo ze mozesz sie cieszyc, ze Ci jakas rzecz ukradziono (bo
    i tak miales ja wyrzucic) to i tak jest to kradziez.

    Pozdrawiam,
    Michal