  • Data: 2009-07-10 09:28:52
    Temat: Re: odmowa badania/leczenia ze wzgledu na przekonania
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > mysle ze najwazniejsze kryterium, do ktorego doszla obecna medycyna, to
    > sprawny zywy mozg i uklad nerwowy, sterujacy praca organow, dodam tylko
    > ze mozg, czyli cos wiecej niz "sterownik", cos co odbiera i przetwarza
    > bodzce, potrafi na nie zareagowac itd

    > oczywiscie reakcje na te bodzcie maja miec cos wspolnego ze swiadomoscia,

    Myślisz, że noworodek reaguje i zachowuje się w pełni świadomie?
    Kolejne pytanie - W którym momencie tak naprawdę powstaje mózg i dlaczego
    to, co było dwa dni wcześniej mózgiem być nie może? :)
    I następne pytanie, a właściwie wątpliwość - Układ nerwowy noworodka jest
    niesprawny jak cholera. Sam fakt, że nie potrafi panować nad swoimi
    zwieraczami daje do myślenia ;-)
    Zaczynam trochę żartować, bo temat w istocie nie jest prosty do
    rozgryzienia. Myślę, że najsensowniej byłoby uznać, że człowiek powstaje
    wraz z powstaniem zygoty i tego się trzymać. Wówczas znikają wszystkie
    dylematy - czy to już mózg czy jeszcze nie, a jeśli mózg, to czy reaguje
    świadomie, czy życie zaczyna się wraz z biciem serca czy wraz z jego
    powstaniem. Tylko oczywiście taka teza jest kontrowersyjna dla osób, którzy
    dopuszczają aborcję bez żadnych ograniczeń. I w gruncie rzeczy rozumiem to.
    Wbrew pozorom wcale nie jestem jakimś fanatycznym przeciwnikiem
    dopuszczalności aborcji. Również widzę, że ten problem nie rozwiąże się
    pstryknięciem palca. Przy czym cieszę się, że nie stoję przed takim
    dylematem osobiście.