  • Data: 2005-06-03 17:01:12
    Temat: Re: odkupienie towaru wziętego na raty.
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "SQ9HHL" <k...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:d7pvt4$4av$1@news.interia.pl...
    > Witam serdecznie. Mam takie pytanie. Jeżeli jakaś osoba wzięła towar na
    > raty, to może go sprzedać ?

    Zwykle towar zakupiony na raty jest przewłaszczony na rzecz firmy
    kredytującej lub banku. Czyli ta firma lub bank jest właścicielem towaru
    aż do całkowitej spłaty kredytu a klient jest tylko jego użytkownikiem. W
    takim przypadku sprzedaż rzeczy jest przestępstwem - przywłaszczenie
    powierzonego mienia.

    > Chodzi o to, że znajomy kupił ostatnio aparat
    > fotograficzny na raty i jest w trakcie spłacania. Zostało mu jeszcze 7
    rat
    > (towar wzięty na 12 rat) Teraz ja chcę odkupić od niego ten aparat. Czy
    mogę
    > zrobić tak, że daję mu tyle ile już spłacił, a resztę rat spłacam ja.
    Czy
    > jest takie coś możliwe ? Czy trzeba spisywać jakąś umowę i czy on może
    > wogóle sprzedać towar zakupiony na raty ?

    Przystąpienie do umowy kredytu w miejsce znajomego teoretycznie jest
    możliwe, oczywiście za zgodą banku i po spełnieniu jego wymagań, ale
    wątpię aby w tym przypadku skórka była warta wyprawki.
    Najlepiej poczekać te 5 miesięcy (do końca spłaty rat) i wtedy sprzedać.

    Alek