  • Data: 2004-09-16 16:03:47
    Temat: Re: od kiedy rpawo do wynagrodzenia chorobowego
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Maddy, z czego wynika prawo do zasiłku chorobowego płaconego przez
    > pracodawcę ?

    Wynagrodzenia chorobowego. Z Kodeksu Pracy art. 92 ;-)
    Zasiłek płacony jest ze środków ZUS (technicznie pracodawca może go
    wypłacać, ale musi byc odpowiednio duży, a potem odlicza to sobie od
    składek do zapłaty więc do facto on nie płaci tylko ZUS)

    > Z ZUSu mu zdaniem ZUSu (http://www.zus.pl/swiadcze/zas008.htm) zasiłek
    > nie przysługuje. Ale właśnie kombinuję z jakiego przepisu wynika
    > "chorobowe płacone przez pracodawcę"....

    Juz wiem na pewno że jak pracownik ma ponad 10 lat stażu pracy to mu sie
    wynagrodzenie chorobowe nalezy do pierwszego dnia umowy ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl