    From: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: od kiedy opłaty
    Date: Wed, 9 Mar 2016 09:25:53 +0100

    Oczywiście, że nie.
    Najemca płaci właścicielowi, a właściciel wspólnocie lub spółdzielni.
    A jakby co wspólnota lub spółdzielnia pozywa właściciela i g... ją obchodzi najemca.
    Podobnie z podatkiem od nieruchomości (no chyba, że - pułapka - włąścicielem jest
    gmina) lub z opłatami za użytkowanie wieczyste.
    Tak, wiem że o inną sytuację chodzi.
    IMHO obowiązek (termin i wykaz rodzaju opłat) powinien być zapisany w umowie, no ale
    nie jest i zastanawiamy się, co na to przepisy ogólne (KC).
    Ekspektatywa prawa nie jest prawem.
    Zastanówmy się nad łatiejszym przypadkiem, gdy data sprzedazy jest wczesniejsza, niż
    data wydanai lokalu.
    Kto i za co do kiedy i od kiedy musi płacić (wg KC)?
    Czy wydanie przez dewelopera kluczy przyszłemu nabywcy celem prowadzenia przezeń prac
    wykończeniowych (lub choćby składowania materiałów wykończeniowych) jest tym samym,
    czym użyczenie lokalu do zamieszkania?
    Dajesz koledze kluczyki i dowód rejestracyjny pojazdu - czy kolega wskutek tego
    opłaca OC i badania techniczne?

    -----