    From: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: no i POLICJA znow sie popisala!!
    Date: Sun, 5 Dec 2004 01:28:37 +0100

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości
    news:cotigv$d9r$1@news.onet.pl...
    > Tomek wrote:
    > A i zapomnialem. W przypadku nauczycieli prosze doliczyc rozne prezenty na
    > koniec roku (A slyszy sie przeciez, ze niejeden chcial np kino domowe, ale
    > to chyba na jakiejs uczelni bylo.

    Tak na Politechnice w Częstochowie. Ale tamten chciał łapówkę za egzamin w
    postaci kina i wyleciał z uczelni. Był to chyba jedyny przypadek, bo
    studenci chętnie wywaliliby następnych do dzisiaj.

    Pod koniec roku naprawdę proszę mi wierzyć, że kiedy studenci dostaną już
    zaliczenie i wpis rzadko kiedy która/y przyjdzie choćby z kwiatkiem do mnie.
    Nie zdarzyło mi się dostać kwiatków na koniec roku, chyba że od moich
    magistrantów po obronach w dowód wdzięczności za ślęczenie po nocach nad
    stertami prac dyplomowych.

    W szkołach faktycznie jest inaczej. Nauczyciele na koniec roku zwykle
    dostają kwiatki ale co im po kwiatrkach, kiedy ich pensje sa dwa razy nizsze
    od mojej, a mnie jest ciezko utrzymac rodzine co dopiero im?
    Musza na korepetycjach dorabiac, dlatego niektorzy licealisci maja tak
    niskie oceny i sa doslownie gnebieni w szkolach nadmiarem wiadomosci do
    opanowania w zbyt krótkim czasie. Ja raczej wole nauczyc studentów mniej,
    ale żeby dobrze zrozumieli to, czego ich uczę, a nie zeby musieli doplacac
    do czesnego i szukac korepetycji.

    Ten system szkolnictwa i finansowania badan naukowych jest ogólnie chory.

    > Pewnie mial co najmniej doktorat.), dzien
    > nauczyciela i jakies inne okazje, ktorych juz nie pamietam.

    Na dzien nauczyciela i inne okazje tez nic nie dostalem :(((( Nie dlatego ze
    studenci mnie nie lubia, tylko glownie dlatego ze nie maja pieniedzy na
    kwiatki, bo placa wysokie czesne.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.