    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niechciana publikacja w Panoramie Firm
    Date: Fri, 7 Feb 2003 21:11:42 +0100

    Myślałem o tym. Oczywiście, w wypadkach skrajnych pewnie tak. Ale Panorama
    Firm, to wydawnictwo zawierające masę firm i w zasadzie pełni rolę książki
    telefonicznej. Czy to nie przesada? Zresztą jestem przekonany, że przy
    składaniu zamówienia była taka klauzula, że wyrażam zgodę na ... . Jak nie
    zaprotestowali, to oni po prostu umieścili ich dane i tyle.

    Zresztą, nawet w skrajnych wypadkach w praktyce nie bardzo mam pomysł na
    pozew. No bo nawet przy tej klinice, to o co pozwać. O usunięcie wszystkich
    reklam z wszystkich gazet - bzdura, bo się nie da zrealizować. O straty lub
    odszkodowanie - no ale trzeba je jakoś oszacować. Można ewentualnie o
    zaniechanie naruszania prawa, no ale to z armaty do wróbla. Jak wyślą pismo
    do PF, że sobie nie życzą, to pewnie tamci nie będą się upierali i dla
    świętego spokoju usunął z następnej edycji i bez sądu.

    Ale w ogólności z całą pewnością masz rację. W niektórych okolicznościach
    reklama może przynosić więcej szkody niż pożytku.