    From: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: najemca lokalu, jak walczyć z burakami?
    Date: Wed, 25 Jul 2007 10:26:44 +0200

    Użytkownik <m...@h...com> napisał
    > Umówiłem się na spotkanie w pawilonie handlowym z najemcą bo ten chciał
    > rozwiązać umowę. Przyszedł z jakimś drugim facetem (później się okazało,
    > że
    > to jego 40 letni syn). ...
    > Groził
    > mi też, że jak mu nie dam rzeczy z lokalu to on zamknie lokal. Sprawa
    > ciągnie się już dłuższy czas. Najemca ma świadomość, że rzeczy których
    > rząda to wyłudzenie. Sam zresztą mówi, że jak mu nie dam tych rzeczy co on
    > chce to nie będę mógł wynająć lokalu bo on nie podpisze rozwiązania.

    Jak on nie podpisze rozwiązania umowy, to dalej wynajmuje i jest obowiązany
    Ci płacić.
    Jeśli on wynajmuje to nie widzę podstaw dlaczego miałby wchodzić do lokalu
    sam, może sobie wpuszczać kogo chce, nawet syna "karniste".

    > Czy można jakoś wychować takich ludzi za pomocą sądu?

    Jak możesz i chcesz to sam mu wypowiedz umowę i skutecznie doręcz
    wypowiedzenie. Jak się nie wyniesie to czeka Cię długa droga w sądzie
    cywilnym, mogąca się zakończyć komorniczym usunięciem go z lokalu.

    > Czy każdy może się bezkarnie podawać za karnistę?
    mówić sobie może, czynności nie może wykonywać pewnych zastrzeżonych dla
    zawodów prawniczych.

    > Czy każdy może nielegalnie dysponować cudzym lokalem (np. go zamknąć)?

    Podpisał rozwiązanie umowy? Jeśli tak to nie może, jeśli nie to wynajmuje
    nadal, więc może.

    > Czy taką groźbę zamknięcia można zgłosić na Policję (moim zdaniem to próba
    > nielegalnego rozporządzania cudzym mieniem oraz szantaż: jak nie dasz
    > rzeczy to zamknę ci lokal)

    Można, jeśli faktycznie nie ma prawa do tego lokalu już.

    bzdura