    From: "F" <f...@z...tech.us.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nagranie telefoniczne...
    Date: Sun, 26 Sep 2004 14:29:33 +0200

    W Polsce i wlasciwie w wiekszosci cywilizowanych krajow nie mamy
    sformalizowanej oceny dowodow, tylko swobodna. Oznacza to, ze sad kieruje
    sie przy ocenie dowodow swoja wiedza, prawidlowym, logicznym mysleniem i
    doswiadczeniem zyciowym. Ogolnie niemal wszystko moze byc dowodem.

    Zatem trudno powiedziec czy nagranie i logi zostana uznane za dowod, bo to
    zalezy od ich przekonywalnosci. Niemniej maja na to szanse. Maja tez szanse
    na uznanie ich jako poszlaki wskazujace niebezposrednio na popelnienie
    przestepstwa.

    Nie. Osoba zlapana na przestepstwie komputerowym nie musi byc zlapana na
    goracym uczynku. Goracy uczynek ma znaczenie dowodowe - latwiej jest
    udowodnic oraz przy immunitetach (np. poselskim, sedziowskim).