  • Data: 2009-08-04 08:40:44
    Temat: Re: na zielonym dajesz przyklad dzieciom
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebcio pisze:

    > Mimo to ustawodawca słusznie robi dostosowując prawo do realiów
    > poziomu całego społeczeństwa, w którym wybija się pozytywnie
    > mniejszościowy Liwiusz. Danie każdemu obywatelowi prawa decyzji co jest
    > bezpieczne a co nie w ruchu drogowym jest pomysłem, lekko mówiąc,
    > chybionym.

    Bardzo niebezpieczny pogląd. Powiedziałbym, że faszystowski - państwo
    wie lepiej od obywatela jak on powinien o siebie dbać. Prowadzi to w
    prostej drodze do takich kwiatków, jak obowiązek zapinania pasów (aby
    było bezpieczniej), czy też obowiązek codziennego mycia zębów (bo
    leczenie obciąża budżet).

    Nie mówiąc już o tym, że jest to szkodliwe dla społeczeństwa,
    ponieważ oducza je myślenia. W ten sposób faktycznie po kilku
    pokoleniach mamy obywateli mających problemy z podjęciem jakiejkolwiek
    samodzielnej decyzji.

    Z drugiej strony jeśli uważamy, że obywatel nie jest w stanie podjąć
    racjonalnej decyzji, to dlaczego karzemy go za przejście na czerwonym
    świetle? Jeśli już traktujemy obywatela jak zwierzę, to nie możemy go
    karać za takie zachowanie. Zwierzę się trzyma na smyczy. Karać można
    człowieka, który ma swój mózg.

    I na zakończenie - przejścia bez sygnalizacji jeszcze istnieją i
    jakoś ludzie radzą sobie z przechodzeniem przez nie.

    --
    Liwiusz