  • Data: 2011-05-18 07:55:03
    Temat: Re: mieszkanie - nieuregulowana własnośc gruntu
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-18 08:40, w pisze:
    > Witam
    > Znalazłem atrakcyjne mieszkanie które ma nieuregulowaną własnośc gruntu.
    > Czy ktoś mółby mi podac hipotetyczne warianty rozwiązania tego problemu

    Doprecyzuj, co oznacza "nieuregulowana własność". Spółdzielnia obecnie w
    takim momencie stosuje przekształcenie w spółdzielcze własnościowe prawo
    do lokalu (zamiast we własność odrębną z udziałem w gruncie). Minus tego
    może być taki, że jeśli do gruntu są roszczenia i "spadkobierca" odzyska
    grunt, to może dojść do naliczania np. horrendalnego "czynszu" - w myśl
    zasady czyja ziemia tego mury. Jeśli mieszkanie ma księgę wieczystą, to
    sprawdź w dziale I jak wygląda kwestia własności działki, kto jest wpisany.

    Nieuregulowana własność nie musi oznacza w przyszłości konieczności
    wykupu gruntu, grunt możne zostać oddany w użytkowanie wieczyste -
    oczywiście jak już zostanie "uregulowany". Obecnie trwają prace nad
    ustawą która uporządkuje kwestie przekształceń użytkowania wieczystego w
    prawo własności, ale ciągle są w toku. Musisz się dookreslić, jaka jest
    obecnie sytuacja działki na której stoi budynek z tym mieszkaniem.

    --
    MZ