  • Data: 2006-03-01 19:43:58
    Temat: Re: makro i ochroniarze...
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    jarojk wrote:
    > Witam - mam pytanie jakie uprawnienia maja ochroniarze??

    Niewielkie.

    > teraz u nas w olsztynie
    > jest bardzo nagminna sprawa w sklepie makro ze jak sie juz zaplaci za
    > towar.. to pozniej jeszcze przed wyjsciem ochroniarz sprawdza wszystko w
    > koszach... - czasem zdarza sie rowniez ze robi to juz na parkingu... - czy
    > nie jest tak ze towar juz zaplacony - jest juz moim towarem ??

    Jest tak.

    > i po
    > przejsciu za kasy wara każdemu od niego ??

    A co Ci szkodzi, niech sobie poogląda co kupiłeś kiedy przejeżdżasz koło
    niego. To każdy może, ochroniarz też. Ale jeśli poprosi Cię o
    zatrzymanie się na kontrolę, możesz odmówić. Jeśli nie będzie chciał Cię
    wypuścić, będzie próbował zabrać Ci wózek etc., popełnia przestępstwo. A
    Tobie przysługuje obrona konieczna. A jemu wpis w KRK i utrata
    ewentualnie posiadanej licencji ochroniarza.

    Chociaż w praktyce... jak na przestępców-ochroniarzy to "kontrolerzy" z
    Makro są mniej uciążliwi od innych znanych przypadków.