  • From: "Big Jack" <a...@b...zz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: lotto zaklady z kolegami i umowa
    Date: Mon, 29 Oct 2012 15:50:18 +0100

    W wiadomości
    400200.1520@quad
    *Gotfryd Smolik news* napisał(-a):

    > Jest to przynajmniej "normalny" papier?

    Tego nie wiem, ale mnie on przypomina trochę papier kredowy, tyle że o
    mniejszej gramaturze.

    > I tak przestrzegałbym przed pocięciem.
    > Po prawdzie analiza przebiegu włókien powinna wykazać, że to są
    > części tego samego kuponu, ale IMVHO porwanie (a nie pocięcie) daje
    > na dzień dobry znacznie mniej argumentów do podważania "oryginalnej"
    > całości. Idzie o prostą sprawę - zestawienie kompletu kawałków
    > kuponów daje za wysokie prawdopodobieństwo oszukańczej wygranej ;)

    Jestem niemal pewien, że każdy kupon ma niepowtarzalny kod paskowy,
    którego prawidłowe zestawienie z _kuponów_ jest chyba nierealne, nawet
    mając choćby tylko kawałek prawidłowy. Co za tym idzie, na podstawie
    takiego oszukańczego składaka wygranej pobrać by się chyba nie dało, bez
    względu czy kupon byłby pocięty, czy porwany.

    > Z tego powodu nie zdziwiłbym się jakby regulamin zabraniał (bo co
    > zrobić z przypadkiem, kiedy "przerwanie" jest na tyle wąskie, że
    > numery na częściach są czytelne, ale jednocześnie zawiera lukę na
    > tyle dużą, że "pasowania" włókien nie da się udowodnić lub jest
    > wątpliwe?)

    O ile cały kupon jest ważny, to chyba w nim najważniejszy jest ww. kod
    paskowy. To na jego podstawie kupon jest identyfikowany i "system" wie
    czy i ewentualnie jaka wygrana na niego padła. Teraz to jest kod
    paskowy, a w nieodległej przeszłości był to nadruk przypominający kartę
    perforwaną.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675