    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 29 Oct 2012 14:20:55 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: lotto zaklady z kolegami i umowa

    On Sun, 28 Oct 2012, kashmiri wrote:

    > Założyć firmę,

    Nie, nie firmę. Spółkę. Ale niekoniecznie firmę.
    :)
    Żeby nie było, traktuję Twój koncept w kategorii "żart
    formalny", ale jak już, to IMO przeszkód prawnych nie widać
    i do tego można operację NIECO uprościć :)
    Swoją drogą - czy usiłowanie wygrania w lotto może uchodzić
    za "cel gospodarczy"?
    Bo to przesądza o wersji o której mowa :)

    > w której każdy z was ma równy udział, i kupony kupować na
    > firmę?

    Na spółkę.
    Formalnie zawartą :)
    Nie musi być firma.

    Tak z przezorności - opis w KC nakazuje, aby SC miała "cel gospodarczy",
    ale NIE stanowi, że SC a priori jest DG.

    A że definicji DG jest od metra, w szczególności "DG w rozmieniu
    przepisów o rejestrowanych DG" nie jest najszersza (najszersza
    jest definicja z Ordynacji, szersza od niej jest również ta z VAT)
    to "cel gospodarczy" wcale nie oznacza firmy.

    W archiwach grupy znaleźć można zresztą posty oponentów używania
    S.C. do DG (tak właśnie), wskazujących, ze ich zdaniem jest to
    dobra konstrukcja do "wspólnej budowy płota".
    Z wyjątkiem słowa "tylko" (które pominąłem) trzeba się zgodzić :)
    Pomijają rzecz jasna zdanie klientów i wierzycieli :>
    (dla których S.C. to znacznie wiarygodniejszy twór, niż np. spzoo)

    > (Wiem, żartuję, ZUS by wam dokopał bardziej niż totolotek)

    Ale ja usiłuję tę żartobliwą część żartobliwie podważyć - bo
    definicja DG w rozumieniu ZUS należy do szerokich, ale nie
    najszerszych, i sam "cel zarobkowy" nie wystarczy :)

    DG wg ZUS = DG wg PDoOF + "artyści", zaś przychody z wygranych
    w myśl PDoOF *nie* zaliczają się do przychodów z DG, bo mają
    odrębny przepis szczególny wobec DG, więc również jakby były
    uzyskane przy wszelkich pozostałych cechach DG, to do przychodów
    z DG nie należą.

    A to implikuje brak podlegania pod ZUS :D (z dokładnością do
    wymogu, żeby nie były to przychody "artystyczne", odrębnie
    dodane w ustawie o SUS)

    pzdr, Gotfryd