  • Data: 2006-02-25 17:17:05
    Temat: Re: liczby w artykule
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    moris234 napisał(a):
    > http://wprost.pl/ar/?O=87085
    >
    > To jak jest z tym obciążeniem sędziów ?
    > Pytałem się znajomego, który jest asesorem w sądzie grodzkim-karnym i
    > mówił, że tam to 200 spraw przypada na sędziego miesięcznie a nie rocznie.

    To pewnie zależy od sądu.
    Ale dane statystyczne w artykule są złe. Według gazety rocznie 1.820.000
    spraw w sądach, a według: http://www.ms.gov.pl/statystyki/statystyki.shtml
    w I półroczu 2005 roku zarejestrowano 4.700.000 spraw, z czego łącznie z
    zaległościami załatwiono 4.800.000 spraw.
    Artykuł jest po prostu nierzetelny - jak to prasa - najpierw z góry
    ustalona teza a potem dostosowujemy fakty :)
    I zarzut dotyczący liczby poprawek jest śmieszny. Po pierwsze ustawy
    uchwala sejm (a nie profesorowie), posłowie czasem mają swoje zdanie, a
    po drugie większość ustaw jest zmienia wielokrotnie, a często nawet
    zanim wejdą w życie. Jedna ustawa o ratownictwie medycznym była zmienia
    5 razy zanim weszła w życie a w końcu najprawdopodobniej nie wejdzie w
    życie.
    Uwagi dotyczące jakości prawa trzeba kierować do posłów.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"