    From: "A bylas grzeczna...?" <s...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: licencja OEM a używany komputer
    Date: Thu, 18 Dec 2003 09:56:30 GMT

    > Ale czy ja jestem głupi, żeby kupować to samo, tylko droższe !?!?

    nie... kupujesz produkt ktory mozesz wykorzystywac w inny sposob zgodnie z
    prawem - mozesz przenoscic z komputera na komputer bez dodatkowych oplat...
    kupujesz wersje BOX - nigdy tego nie zrozumiesz jednak...

    > O dżisus! Aż tak wielu zrobili już wodę z mózgu !?!?
    > Przecież komp plus soft jest droższy niż komp, więc o jakim "bardziej
    > osiągalne" Ty mówisz!?
    > Wprowadzili OEM po to żeby więcej sprzedać programów łącząc - je z
    sprzętem
    > na siłę - i więcej zarobić, a nie po to żeby dogodzić ludzikom.

    to normalne ze firma chce zarobic... mozesz jednak zawsze sciagnac sobie
    zupelnie darmowego linuxa... albo zamowic w wersji BOX z pomoca techniczna
    itd...

    pamietaj tez ze gdy kupujesz BOXowego windowsa Microsoft oferuje ci tez
    pomoc techniczna ktorej w OEMie nie oferuje (wtedy pomoc ma ci zapewnic
    producent sprzety do ktorego oema dostales... ;) ZDAJESZ SOBIE Z TEGO
    SPRAWE?

    aha... wiesz od czego jest skrot O.E.M. ???

    > Oprócz Płatnika Max na ten przykład i parę innych też bym znalazł
    > jakby chciało mi się szukać, ale mi się nie chce.

    platnika przynajmniej slusznie bys scigal... :| chyba zawsze wolisz wybierac
    walke z waitrakiem...

    > Nie mam takiego obowiązku. Co najwyżej MOGĘ im udostępnić.

    jesli maja dajace sie udowodnic slady stwierdzajace ze jestes nielegalny
    user... lub wystepuje odpowiednia sytuacja uwarunkowana przepisami... moga
    cie nawet zakuc i zabrac kompiki zeby sobie poogladac pornosy na komendzie
    ;)

    Swiety Mikolaj