    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: lekarz i płatne badania
    Date: Thu, 20 Apr 2006 09:49:23 +0200

    "frutis" <f...@p...onet.pl> napisał:

    >Czy lekarz specjalista może odmówić przyjęcia do leczenia bez wykonania
    >PŁATNYCH badań na które mnie chce skierować choć wiem że badania nic nie wykażą?
    ZTCW, aby wykonać badania powinieneś mieć skierowanie na nie. Skoro je
    lekarz wystawił, to jednak cię musiał przyjąć i widocznie badanie te
    są mu niezbędne do ustalenia diagnozy. Skoro wiesz lepiej co one
    wykażą, to po co idziesz do lekarza ?
    Jeśli ów lekarz przujmuje w ramach ubezpieczenie NFZ to badania
    powinny być bezpłatne.

    >Czy musi/może mnie skierować na barania w ramach ubezpieczenia?
    Jeśli ty jesteś ubezpieczony i nIE jest to wizyta prywatna, to płaci
    za nie przychodnia (masz pieczątkę na skierowaniu).

    --
    Artur Golański