  • Data: 2008-07-03 22:38:37
    Temat: Re: lekarz i legalna aborcja
    Od: Shinead <S...@S...com> szukaj wiadomości tego autora

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Nie mogles napisac na poczatku ze nie chce ci sie czytac polskiego
    > prawodastwa w tym temacie?
    > Tam jest napisany w jakich przypadkach ORAZ terminy w ktorych mozna
    > dokonac aborcji.
    > Dwa: jak napisal januszek, obydwa przypadki ktore podlas mozna rozbic
    > o kant kuli bo w polsce nie przeprowadza sie takich aborcji w ktorych
    > kobieta moze zaczac rodzic. Stad moje skierowanie na zadanie pytanie
    > lekarzom czy jest taka mozliwosc. W polsce nie ma. Ale podales
    > przyklad z wloch wielkiej brytani i stanow. Ktorych nie mozna
> [...]

    Moje pytanie zacytowane na górze, jest pytaniem na które w kolejnym
    zdaniu udzielam odpowiedzi: że aborcja w Polsce jest dozwolona "do
    chwili osiągnięcia przez płód zdolności do samodzielnego życia poza
    organizmem kobiety ciężarnej" a także w każdym dowolnym miesiącu życia
    dziecka jeśli ciąża zagraża zdrowiu lub życiu matki. Wyjątkiem jest
    ciąża powstała w wyniki czynu zabronionego. Wtedy tylko jest mowa o 12
    tygodniach.
    http://www.bezuprzedzen.org/prawo/art.php?art=150

    Druga sprawa, nie mówimy tutaj o rodzeniu, ale o sytuacji, kiedy ten
    "kadłubek" jak mówi januszek, jest "wyjęty" z łona kobiety przez
    lekarza, jako jeszcze żywy.
    Granicą "przeżywalności" dziś jest 22 tydzien, ale znane są przypadki
    jeszcze młodszych wcześniaków. Z resztą nie musimy się uciekać do
    skrajnych przypadków, jeśli jest dopuszczalne przeprowadzenie w Polsce
    aborcji w dowolnym miesiącu ciąży.