  • Data: 2003-01-15 03:03:34
    Temat: Re: legalność oprogramowania
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adamlt wrote:
    [..]
    > Musze sobie kupic Windowsa 98Se 2 raz jak chce go legalnie
    > używac - TO JEST CHORE!!!!!!!!

    Proponuję byś napisał stosowne zapytanie do M$ i poczekał na ich
    pisemną odpowiedź.
    Potem powinieneś pójść do prokuratury i złożyć doniesienie
    na firmę M$ za próbę oszustwę i wyłudzenia.

    > Macie moze jakies namiary do kogos co jest w ttch zagadnieniach
    > biegły i mógłby mi pomóc - jak to jest w polskim prawie

    Prawo autorskie jednoznacznie mówi, że legalną kopię oprogramowania
    - a taką masz - możesz używać, sprzedać, kupić.
    Producent nie ma już do niej żadnych praw, nie ma żadnych praw
    kontrolowania jej obiegu itp. poza jednym przypadkiem - program nie
    może być przez Ciebie wynajmowany.

    Art. 74.

    3) publicznego rozpowszechniania, w tym użyczenia lub najmu lub dzierżawy,
    programu komputerowego lub jego kopii.
    Wraz z pierwszą sprzedażą egzemplarza, na którym program został utrwalony,
    przez uprawnionego lub za jego zezwoleniem, wyczerpuje się prawo do
    rozpowszechniania
    tego egzemplarza; nie narusza to prawa do kontroli dalszego najmu lub dzierżawy
    programu komputerowego lub jego egzemplarza.

    I informacja dla tych co wprowadzali Cię w błąd.
    Umowa OEM jest umową pomiędzy właścicielem praw do programu
    i producentem/dystrybutorem sprzętu.

    Klienta ona wielkie gówno obchodzi.

    Dlatego mam do Was wielką prośbę - przestańcie w końcu być niewolnikami
    i jeszcze wprowadzać zamieszanie ludziom w głowach.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm