  • Data: 2007-03-31 01:02:16
    Temat: Re: legalne ściaganie filmów
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 30.03.2007 bojster <b...@u...net> napisał/a:

    > Wiem, przeczytałem posty zanim napisałem swój. Czy masz coś do dodania?

    W pierwszym zdaniu masz słówko "korzystanie" i art.23 mówi w jakim
    zakresie wolno korzystać (to trochę inne pojęcie niż rozpowszechniać, ale
    ufam, że definicję w sjp też sprawdziłeś) i jakie warunki muszą być
    spełnione. Jeśli tu jest jakaś niejasność to dalej, w u.2 masz wyraźnie
    podany zakres. Na serwerze leży sobie utwór, jest zapisany na dysku - to
    egzemplarz utworu. To czy z niego możesz skorzystać zależy m.in. czy
    należysz od grupy osób o których mówi właśnie u.2. Rozpowszechnianie to
    zupełnie inna bajka. Warto też zawsze pamiętać o treści art. 35 który
    zamyka ten rozdział PA: Dozwolony użytek nie może naruszać normalnego
    korzystania z utworu lub godzić w słuszne interesy twórcy.

    --
    Marcin