eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokredyt hipoteczny i ustanowienie hipoteki - w akcie notarialnym?Re: kredyt hipoteczny i ustanowienie hipoteki - w akcie notarialnym?
    From: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipoteczny i ustanowienie hipoteki - w akcie notarialnym?
    Date: Thu, 20 Jan 2011 23:30:22 +0100

    On Thu, 20 Jan 2011 23:25:43 +0100, Sierp <s...@n...netgrr>
    wrote:

    >generalnie sam mogę to zrobić (tzn potrafię, raz to robiłem, ale kupując
    >od osoby a nie dewelopera), tylko że tutaj bardziej chodzi o to, czy te
    >zapisy świadczą o tym, że ustanowienie hipoteki musi być wpisane w
    >umowie kupna-sprzedaży? wydaje mi się, że nie... ale może się mylę, nie
    >wiem :/ od dewelopera nie kupowałem nigdy

    w umowie kupa-sprzeadzy nie ma nic o hipotece, bo i po co?
    umowa jest o tym, ze A kupuje od B mieszkanie i ze mu placi.
    fakt ze A na ten cel wzial kredyt, to sprawa miedzy A i bankiem - bank
    zabezpiecza sobie swoj interes hipoteka, a w okresie przejsciowym,
    przed wpisaniem hipoteki, odpowiednim ubezpieczeniem, za ktore zapewne
    placi A.

    sprawdzilem i u mnie wniosek do sadu o wpis do hipoteki przygotowal mi
    bank na podstawie aktu notarialnego - dostalem wypelnionego gotowca
    ktorego musialem tylko zlozyc w sadzie...

    pozadrwiam,
    Cyb