  • Data: 2003-05-28 09:44:16
    Temat: Re: kradzież komputerów
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2003-05-28 03:20, poreba napisał:
    > Usiłujesz mi wmówić, że jako Twórca nie mam prawa określać
    > obszaru eksploatacji mojego utworu?!(gdzie, jak, kiedy i przez kogo)

    Zaglądnij sobie do Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych, żeby zapoznać
    się z tym czym jest obszar eksploatacji utworu.

    > Jeżeli zezwolę na jednokrotne wykonanie "Ody do Ekspierda" przez
    > orkiestrę dętą OSP w Katowicach podczas sobotniej zabawy w remizie,
    > to mogą sobie te dzieło odgrywać w klipie reklamowym SamJa&Co.?!

    A co to za nieadekwatny przykład!?
    Mówimy o publicznie rozpowszechnianych utworach poprzez sprzedawanie ich
    egzemplarzy. I prawo jest tutaj jednoznaczne:

    Art. 51.

    1. Wprowadzenie do obrotu oryginału albo egzemplarza utworu na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej wyczerpuje prawo do zezwalania na dalszy obrót takim
    egzemplarzem na wskazanym terytorium, z wyjątkiem jego najmu lub użyczenia.

    2. Nie stanowi naruszenia autorskich praw majątkowych import egzemplarzy
    wprowadzonych do obrotu na terytorium państwa, z którym Rzeczpospolita Polska
    zawarła umowę o utworzeniu strefy wolnego handlu.

    3. Wprowadzenie do obrotu oryginału albo egzemplarza utworu na terytorium
    Europejskiego Obszaru Gospodarczego wyczerpuje prawo do zezwalania na dalszy obrót
    takim egzemplarzem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z wyjątkiem jego najmu
    lub użyczenia

    Masz jakikolwiek problem ze zrozumieniem treści tego artykułu ?

    Arek