  • Data: 2006-06-25 16:38:53
    Temat: Re: koszt szkolenia
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    VotA wrote:
    > Przychodzac do pracy podpisalem ze jesli odejde w najblizszym roku z pracy z
    > mojej winy, to ponosze koszty szkolenia wynoszace 1000 zl
    > [...]
    > szkolenie to mialem w
    > miejscowosci w ktorej mieszkam, w tym samym sklepie w ktorym pracuje teraz.
    > Szkolenie wygladalo jak zwykla praca z tym ze nie zaplacili mi za ten
    > tydzien "nauki" :>

    Nie ":>", bo to jest poważne naruszenie praw pracowniczych.

    > Kazali mi oddac podpisany oryginal i kopie,

    Zgadzanie się na coś takiego jest generalnie złym pomysłem.

    > Czy beda w stanie sciagnac ode mnie pieniadze?? Jesli tak,
    > to jak sie przed tym uchronic....

    Oświadczyć (za potwierdzeniem odbioru), że skoro szkolenie nie spełniało
    warunków umowy, jesteś skłonny zapłacić co najwyżej faktycznie
    poniesione koszty, i zapraszasz do ich wykazania (czego zapewne nie
    zrobią). Jeśli zechcą Cię pozwać o ten tysiąc na podstawie tej umowy,
    żądasz przedstawienia sądowi tej umowy, a następnie kwestionujesz żądaną
    kwotę argumentując, że oni nie wywiązali się ze swojej części umowy (że
    przebywałeś w danym okresie w innym mieście raczej będzie łatwo
    wykazać). W najgorszym razie zapłacisz jakiś ułamek tysiąca (w funkcji
    tego, jakie koszty firma miała ponieść, a jakie poniosła); oświadczenie
    z początku chroni Cię od kosztów sądowych (bo chciałeś zapłacić
    dobrowolnie, tylko wierzyciel nie współpracował).

    Wątpię, żeby przed sądem firma chciała przedstawiać przerobioną umowę.
    Jeśli tak, to trzeba będzie dodatkowo donieść o przestępstwie.

    P.S. Prawy alt się zepsuł?