  • Data: 2004-11-21 19:25:18
    Temat: Re: kopiowanie tekstów, złamanie praw autorskich
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PK" <j...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:cnq2hk$g1p$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > OK, ale teraz patrzac w przyszlosc.. chce miec na stornie porady,
    > informacje, artykuly... co jezeli gosc bedzie mi je kopiowal i zmienial
    np.
    > 1-2 % textu tak zeby nie byl identyczny ? przez to jest ewidentna kopia i
    > zlamanie praw...
    > to tak jakbym skopiowal strone onetu, pozmienial powiedzmy 5 % wygladu i
    > textu i powiedzial ze to moje..

    Autorskie teksty, to zupełnie co innego. To jest chronione prawem autorskim.
    Twoim prawem i masz prawo w szczególności rozpowszechniać to w sposób przez
    siebie uznany za stosowny. Ale ten tekst musi mieć znamiona dzieła. Nie
    każdy tekst wpisany na stronę jest dziełem. Przejrzyj prawo autorskie i
    nasze archiwum, bo wałkowaliśmy to tyle razy, że nie chce mi sie jeszcze raz
    pisać tego.

    > jezeli by zaistniala taka sytuacja ze gosc kopiuje i np. zmienia do 5 %
    > textu i widac ze jest to ewidetnie skopiowane to gdzie to moge zglosic
    zeby
    > to wykasowal albo zeby mu wogule zablokowali serwer ?

    Z zablokowaniem serwera sprawa wcale nie jest prosta. Generalnie nie
    spodziewam się, by bez nakazu sądu ktoś sie coś takiego odważył zrobić tylko
    z tego powodu, że inna osoba utrzymuje - może i nawet zasadnie - iż
    popełniono plagiat.

    Właściwą drogą będzie złożenie zawiadomienia o przestępstwie. Przejrzyj
    Prawo Autorskie od art. 115 w wzwyż i zorientujesz się, jakie zachowania
    ustawa uznaje za niedopuszczalne. Zresztą sądząc po tym, co piszesz, to
    przydała by Ci się lektura całej tej ustawy. Tam jest napisane co wolno, a
    co nie wolno i ile i kiedy można skopiować.