    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola! :) a brak dokumentow
    Date: Wed, 22 Jun 2005 23:52:33 +0200

    news:d9cm9a$47c$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ale nadal nie widzę niekorzystnego rozporządzenia mieniem po stronie
    > przewoźnika. Żeby czymś rozporządzić trzeba to już mieć i trzeba coś
    robić.
    > Czy samo nieegzekwowanie wierzytelności jest rozporządzeniem mieniem?

    Bez wątpienia podając przypadkowe dane powodując, ze w przyszłości
    przewoźnik nie będzie mógł skutecznie dochodzić swoich należności.
    Wierzytelność przecież jest z punktu widzenia prawa karnego rzeczą.
    Ponieważ cel jest czytelny i zamiar niewątpliwy, więc moim zdaniem
    powinno przejść.

    Per analogia z kredytami, gdzie podanie fałszywych danych zawsze
    skutkowało kwalifikacja z oszustwa, a po wprowadzeniu 297 zbiegiem tych
    dwóch przepisów. Nawet, jeśli do faktycznego wydania pieniędzy nie
    doszło, to kwalifikowało się to jako oszustwo i nie znam przypadku, by
    sąd to kiedykolwiek kwestionował. Z biletami przyznam, ze sądu nie
    przerabiałem, ale wydaje mi się, że pomijając skalę problemu, to
    oszustwo powinno być właściwą kwalifikacją.