  • Data: 2002-05-30 17:52:05
    Temat: Re: koniec darmowych programow w Polsce ?
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Nie jestem prawnikiem, ale uczestniczyłem w sprawie o dokładnie identycznej
    treści jak podałeś.
    Moje wnioski pochodzące z autopsji są takie:

    >Czy pracodawca moze na swoich firmowych stronach internetowych upubliczniac
    >zdjecia swoich pracownikow?
    Jeśli z charakteru zdjęcia lub związanego z nim tekstu (lub z jakichkolwiek
    innych przesłanek) wynika, że dana osoba jest pracownikiem konkretnej firmy,
    to NIE. Miejsce pracy to dane osobowe podlegające ochronie. Natomiast
    wizerunek to dobro osobiste (ktoś może poczuć, że jest ono naruszone np.
    jeśli z fotografii wynika, że pracuje jako kurwa). Chronią je zapisy kodeksu
    cywilnego. Pomijam tu aspekt osób publicznych.

    >Czy wymagana jest ich zgoda na to?
    Jeśli jest jak wyżej, to TAK. Inaczej grozi proces.

    >Czy przypadkowe zdjecie np. w folderze firmy to prawo narusza?
    Tego nie wiem, ale sądzę, że zasady są jak powyżej. Poza tym zdjęcie może
    być przypadkowe, ale jego publikacja raczej nie.

    >Czy upublicznianie numerow telefonow i numerow pokojow w pracy jest
    naruszeniem Ustawy o ochronie danych
    >osobowych?
    Telefonów prywatnych? Jeśli są zastrzeżone, to bez zgody zainteresowanych -
    tak. Inaczej podaje je przecież każde biuro numerów. Numerów pokojów - ale
    komu? Koledze z innego pokoju? Ustawa o ochronie danych osobowych jest pełna
    niedoróbek (to nie tylko moja opinia, lecz prawników) - w końcu jakby prawo
    było proste i jednoznaczne, to nie byliby potrzebni jego interpretatorzy
    (czyli prawnicy) - a któż przy zdrowych zmysłach dopuści, aby prawo było
    jasne? ;))).

    Jarek GG 3177036