    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kaucja za butelki
    Date: Thu, 14 Aug 2008 09:29:43 +0200

    Robert Tomasik pisze:

    > On Ci je może dawać, ale sprzedaż na kredyt jest przestępstwem. Może Ci
    > dawać chleb, sól, wodę mineralną, mleko. Ale nie napoje alkoholowe.

    Jak już kiedyś pisałem, sprzedawca nie może sprzedawać na kredyt, bo
    kredytu może udzielać tylko bank. Co prawda kiedyś głośno było o jednym
    wyroku skazującym za "sprzedaż na kredyt" (a było głośno, bo to prawie
    martwy przepis), ale nie sądzę, aby sprawca zastosował m. in. taką linię
    obrony.

    > Ale póki co obowiązujące prawo.

    Niemniej jednak nie można przejść nad tym do porządku dziennego tylko
    z tego powodu, że jest to obowiązujące prawo. Jeśli kiedyś nie można
    było np. handlować mięsem, to tzw. plebs mógłby sobie tak tłumaczyć:
    takie jest prawo i koniec. Jednak każdy, kto myśli, wiedział, że jest to
    paranoja i nie żyje w państwie prawa.

    Obecnie w przypadku wielu przepisów można wyciągnąć podobne wnioski.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz