    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "kara" śmierci
    Date: Mon, 16 Dec 2002 11:02:03 +0100

    news:ati489$oia$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Użytkownik Łukasz Mach <l...@m...com.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:ati3vr$do7

    > kto z grupowiczów mógłby pełnić rolę orzecznika lub wykonawcy takiej kary?
    >
    > Sandra

    Prawdę mówiąc, sam popieram karę śmierci, ale myślę, że
    człowiek który posiada sumienie i nie był doświadczony w życiu
    przez gwałt jakiegoś zboczeńca na kimś bliskim lub przez zamordowanie, nie
    będzie
    w stanie nacisnąć klawisza otwierającego zapadkę bądź załączającego
    prąd. Nie jest to w naturze człowieka (większości) aby "zabijać czy usuwać"
    innego człowieka. Nawet zwierzęta zabijają się w ramach tego samego gatunku
    ale tylko
    podczas walki. Nie zmienia to jednak mojego zdania, że kara śmierci powinna
    być wykonywana, ale przez ludzi którzy posiadają "odpowiednie
    predyspozycje".
    Wiem jest to dość wygodne podejście, sam mam spokojny sen że to nie ja
    pociągnąłem za dzwignię, ale jak w starym testamencie,
    "oko za oko,
    rana za ranę,
    oparzenie za oparzenia"
    Dlatego właśnie myślę, że "katom" należy się szacunek że odwalali za
    społeczeństwo
    coś czego normalny człowiek by nie wykonał.
    A jeżeli chodzi o karę, można polemizować czy to jest kara dla degenerata
    któremu
    na niczym nie zależy. Myślę że w takim przypadku nie o to chodzi, kara
    śmierci
    poprostu ma wyeliminować niebezpiecznego osobnika, który w przyszłości innym
    ludziom może zrobić krzywdę, a nie ukarać. Ale to już tylko moje zdanie ;).

    Pozdrawiam

    Darek