  • Data: 2003-10-01 13:19:57
    Temat: Re: jest to lichwa czy nie?
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michał J. wrote:

    > Czy można w fakturze VAT ( na samym dole, drobną czcionką) wstawić
    > klauzulę dotycząca odsetek karnych o brzmieniu: odsetki za
    > niezapłacone należności wynoszą 1% dziennie i taką należność potem
    > inkasować?
    > Czy nie jest to lichwą ściganą na podstawie przepisów kodeksu
    > karnego?

    Nie słyszałem żeby w Polsce lichwa była zakazana. Problemem jest czy
    ten dopisek na fakturze ma jakiekolwiek znaczenie.
    Poszukaj w archiwum grupy dyskusji o tym czy wszystko to co jest
    dopisane do faktury jest umową i czy podpisanie odbioru faktury oznacza
    podpisanie tej umowy. Zdania były różne. Interpretacje sądów nie są mi
    znane.