  • Data: 2010-02-13 10:30:25
    Temat: Re: jaki wybrać typ spółki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 12 Feb 2010, Krzysztof Jodłowski wrote:

    [...do Maddy...]

    > Zależy jak na to spojrzeć.
    >
    > Z punktu widzenia US, ZUS, banku - to będzie zupełnie inna firma (inny NIP,
    > REGON itd.). Więc konto bankowe będzie na pewno inne.
    >
    > Z punktu widzenia kontrahentów - nie będzie, bo spółka cywilna jest właściwie
    > działalnościami gospodarczymi poszczególnych wspólników.
    > Umowy podpisane jako
    > indywidualna DG obowiązują Cię do śmierci i jako takie będą dalej obowiązywać
    > po Twoim wejściu do spółki.

    Prawdę mówiąc, to z Twojego opisu wynika, że powinien zachować "czynną"
    formę indywidualnej DG - właśnie ze względu na wspomniane identyfikatory
    i zobowiązania, zaś zawarcie spółki temu się nie sprzeciwia.
    Koszty - nieodliczalna część składki zdrowotnej (i chyba tylko tyle).

    > Z doświadczenia - przejście z jednoosobowej DG na spółkę cywilną jest
    > bezbolesne (poza kilkoma wizytami w urzędach). Wyślij do kontrahentów
    > informację, że s.c. przejmuje prawa i obowiązki DG.

    To właśnie miałem na myśli - kontrahenci mogą kazać taką "informacją"
    się podetrzeć ;), bo przekazanie długów wymaga ich zgody.

    IMO można zastosować "wersję Inteligo" (i jeszcze w którymś banku
    widziałem, przy okazji przejęcia, każdy "zwykły" klient internetowy
    dostawał ją przy kolejnych logowaniach) - informację, że *wykonanie*
    umowy powierzono nowemu podmiotowi, zaś *odpowiedzialność* do
    czasu wyrażenia zgody przez klienta lub upływu terminu umowy
    (wg zasady "co wcześniej nastąpi") ponoszą oba podmioty (w tym
    przypadku - będzie do oznaczało ze odpowiedzialność podmiotowa
    jest rozszerzona na wspólnika, zaś odpowiedzialność przedmiotowa
    o majątek w SC - bo majątek w SC *jest* *odrębnie* chroniony
    przed "indywidualnymi" wierzycielami, co trzeba mieć na względzie
    jeśli ktoś chce wnieść aportem majątek który *mógłby* stanowić
    zabezpieczenie istniejących a niewykonanych zobowiazań).

    pzdr, Gotfryd