eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawojake sa szans ze zostane skazany ?? (hacking , przestepstwo elektroniczne) › Re: jake sa szans ze zostane skazany ?? (hacking , przestepstwo elektroniczne)
    From: "-=\\\\Piotter//=-" <piotr_k_@precz_z_mielonka.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jake sa szans ze zostane skazany ?? (hacking , przestepstwo
    elektroniczne)
    Date: Tue, 13 Feb 2007 12:31:26 +0100

    On 13 Feb 2007 00:51:51 -0800, p...@g...com wrote:

    >Witam
    >
    >Obecnie jestem pracownikiem firmy A, wczesniej bylem pracownikiem
    >firmy B. Obecnie firma B oskarza mnie o to ze wlamaem sie do ich sieci
    >i pozmienialem hasla oraz narzilem na szkody finansowe, w firmie B
    >pracowalem jako administrator sieci i czesto prosili mnie podczas gdy
    >pracowalem w firmie A zebym im pomagal w roznych sprawach zwiazanych z
    >konfiguracja umowy o prace na te uslugu nie mialem z firma B, znalem
    >hasla dostepu. Ostatnio z uwagi na to ze siec firmy B byla slabo
    >zabzpieczona ktos wlamal sie i pozmienial hasla dostepu, ja
> [...]
    A ma na to jakies dowody czy tylko ich wlasne widzimisie ? Inna
    kwestia, to dlaczego siec tej pierwszej firmy jest slabo zabezpieczona
    ? Jako administratorzy, odpowiadamy za te zabezpieczenia i ktos moglby
    w takim razie probowac zaskarzyc cie o niedopelnienie obowiazkow w
    czasie gdy byles tam zatrudniony. Nawet dysponujac darmowymi
    programami Open Source mozna zrobic calkiem niezle zabezpieczenia,
    wiec kwestia braku funduszy na ten cel nie calkiem moze byc
    wytlumaczeniem. Firewall na Linux-ie, rownie darmowy np. Spybot S&D,
    darmowy filtr antyspamowy i jakis komercyjny antywirus w rodzaju
    NOD32, czy Kasperskiego oraz wlasciwe skonfigurowanie sprzetow z
    Windows, daja juz niezla podstawe do systemu firmowego bezpieczenstwa.
    Niestety tylko podstawe, bo taki system wymaga ciaglego nadzoru i
    ulepszania. Niestety rowniez, nie jest to w stanie rozwiazac problemu
    uzytkownkow wchodzacych na wszystkie strony www jakie im sie spodobaja
    i instalowania bez pytania wszystkiego co im sie zachce. To kwestia
    dyscypliny i szkolen uzytkownikow, na co bedac poza firma nie masz juz
    zadnego wplywu obecnie.

    Reasumujac: Moim skromnym zdaniem, twoja dawna firma ma nikle szanse
    na dowiedzenie czegokolwiek, na twoim miejscu jednak trzymalbym sie od
    nich z daleka juz zaraz po odejsciu stamtad. Sprawy bezpieczenstwa
    sieciowego sa dosc delikatna i sliska materia, wiec lepiej nie
    ryzykowac.