    From: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak sprawdzic czyje jest konto w banku?
    Date: Wed, 29 Jun 2005 10:42:15 +0200

    > Przedpiśca niczego nie wskazał. Z art. 105 prawa bankowego nie wynika by
    > sąd okręgowy uchylał jakiekolwiek tajemnice w przypadku żądania sądu czy
    > prokuratora. Jeśli zachodzi jedna z sytuacji wymienionych w art. 105
    > bank nie dyskutuje tylko przekazuje informacje sądowi lub prokuratorowi.
    > Postanowienie SO jest potrzebne tylko zgodnie z art. 106b i 106c.

    Zgadzam się z Tobą co do przepisów. Jednak banki stosują taktykę by
    ujawniać najmniej informacji jak tylko można. W przypadku sprawy wokół
    której kręci się ten wątek, bank nie będzie robił problemów. Mała
    sprawa, prokurator dostanie wszystko co mu potrzebne. W przypadku spraw
    o większym kalibrze, w zależności od interesu banku, bank będzie
    udostępniał tylko minimum żądanych informacji. Sposobów na nieudzielenie
    informacji jest wiele. Bank może się podeprzeć opiniami swoich
    prawników, że to czego żąda prokurator kwalifikuje się do 106a, b lub c
    a nie 105. Poza tym prokurator nie może wejść do banku i sobie danych
    wziąć - co daje bankowi możliwość filtrowania udostępnianych danych.

    Jednak w sprawie tak małej jak wspomniana bank raczej udostępni wszystko
    co ma.