    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: imigranci
    Date: Mon, 21 Oct 2024 16:22:04 +0200

    > Oglądam Biblię Tysiąclecia. Kamieniowania tam sporo.
    > Pierwsze z brzegu, Księga Wyjścia (Wj19).
    >
    > "12 Oznacz ludowi granice dokoła góry i powiedz mu: Strzeżcie się
    > wstępować na górę i dotykać jej podnóża, gdyż kto by się dotknął góry,
    > będzie ukarany śmiercią. 13 Nie dotknie go ręka, lecz winien być
    > ukamienowany lub przebity strzałą."

    Księga Wyjścia to Stary Testament, ja tam mistrzem teologii nie jestem,
    ale zdaje się że właśnie tak powstało chrześcijaństwo, że odrzucili
    niektóre praktyki, szczególnie te bardziej okrutne i dopisali swój
    update w postaci Nowego Testamentu. Pierwsze wspólnoty chrześcijańskie
    były racze pokojowo nastawione do wszystkich, to raczej oni byli
    kamienowani i praktykowali nadstawianie drugiego policzka. Dopiero kilka
    wieków później pojawili się różni papierze i dopiero oni w imię Boga
    dokonywali przeróżnych zbrodni.

    > Po prostu chcę pokazać, że tak jak Biblia tak i Szariat ma różne
    > oblicza. Mimo tego, że ST zawiera przykazania kamienowania nikt tego nie
    > robi, choć ta Biblia jest de facto cześcią naszej kultury.

    Ale Stary Testament jest wspólny dla żydów, chrześcijan i muzułmanów,
    jedynie ci ostatni praktykują nadal kamieniowanie, oczywiście nie
    wszyscy, bo muzułmanie też mają swoje wewnętrzne podziały.

    > Bieda, brak edukacji, marginalizacja.

    Ci "biedacy" z Niemiec nie chcą się wziąć do pracy i edukacji, a teraz
    jeszcze fikają po szariat, co proponujesz robić z takimi?

    > Zastosuj taką formułę do dowolnej
    > religii i też będą morfy, i wysadzania.

    No tak nie bardzo pasuje to do dowolnej religii.

    > No jak i nasz ulubiony Katolicyzm.

    Nie wiem czy nasz i czy ulubiony, ale przymuszają kogoś do chrztu?

    > Czyli ponownie, to nie problem z
    > konkretną religią. A jak już z religią, to uniwersalnie, z każdą.

    No nie, nie z każdą.

    > Jeśli kogoś szprzymuszają do życia w tym szariacie, popełniania
    > przestępstw etc. to jest to raczej przestępstwo ściagane z urzędu, więc
    > policja/prokuratora powinna się sama tym zająć. Gorzej jak o tym nie
    > wie.

    Wie i nie wie. Wiedzą, że coś takiego gdzieniegdzie w Niemczech
    funkcjonuje, ale że nikt się specjalnie nie skarży, świadków też nie ma,
    to jest obecnie u nich szara strefa.