    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: imigranci
    Date: Sun, 20 Oct 2024 00:17:04 GMT

    On 2024-10-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Problem w tym że ci co sprawiają problemy przekreśla tego sens.

    To tacy won. Europa powinna zrozumieć, że ideały etyczne są piękne ale w
    ostatecznym rozrachunku liczy się pewien bilans zysków i strat (wcale
    nie materialnych) a ten bilans wydaje się obecnie ujemny. Ani dla tych
    ludzi nie jest dobre co się z nimi dzieje, ani dla obywateli z tzw.
    dziada-pradziana. Demokracja i szczytne ideały to fajna sprawa, ale jak
    coś nie działa i dzieje się to kosztem de facto wszystkich, to coś jest
    mocno nie halo. Komunizm też jest przecież taki piękny w założeniu.

    > Owszem, ale tak to nie działa:P

    Ale może. I model singapurski nie byłby taki zły. Oczywiście nie w
    pełnej jego formie, która miejscami jest niezbyt fajna. Nadal możnaby
    przyjmować z powodów humanitarnych, ale ci ludzie nie powinni kończyć w
    gettach, a też z ich strony powinno się widzieć starania, że doceniają,
    że im zalezy, że chcą być częścią tego kraju/społęczeństwa.

    --
    Marcin