    From: "treneros" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ile moze zarobic student zeby...
    Date: Sun, 21 Dec 2003 20:29:42 +0100

    Użytkownik "[.:whammy:.]" <w...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:bs4nob$1q0$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > zwrocili mu podatek odprowadzony od dochodow
    > w ciagu roku? czy zwracaja calosc, czy jakis procent
    > tej sumy? i czy ta kwota, ktora moge zarobic
    > to pieniadze, ktore dostalem do reki,
    > czy wartosc liczona razem z odprowadzonym podatkiem?
    > czy trzeba sie o to jakos upomniec? czy
    > wystarczy ze pracodawca pod koniec kwietna zlozy
    > pit [czy moze cos innego - nie wiem :o) ]
    > a do mnie przyjda pieniazki?

    Nic nie odbywa sie automatycznie. Musisz zlozyc PIT do urzedu
    skarbowego

    Rozliczanie sie odbywa na zasadach ogolnych.
    Generalnie:
    1. Pracujesz -> zarabiasz -> pracodawca potraca podatek z twojego
    wynagrodzenia
    2. Z poczatkiem roku pracodawca przysyla ci druk z danymi potrzebnym
    do rozliczenia sie z fiskusem
    3. Wypelniasz deklaracje PIT - podatek dochodowy od osob fizycznych w
    oparciu o dane dostarczone przez pracodawce. Wypelniajac deklaracje
    PIT na koncu samo Ci wyjdzie jaka kwote zwroci Ci US. PIT skladasz do
    30 kwietnia.
    4. Jezeli zarobiles mniej niz kwota wolna od opodatkowania ( obecnie
    cos okolo 2700 zl ) to PIT nie masz obowiazku skladac, ale tez i nie
    dostaniesz zadnego zwrotu w takim wypadku
    5. Po 3 miesiacach od zlozenia PIT dostaniesz zwrot nadplaconego
    podatku

    Jezeli zarobiles przez caly rok mniej niz kwota wolna ( 2700 zl) to
    zwracany jest Ci caly zabrany podatek, jezeli zarobiles wiecej, to
    podatek placisz od nadwyzki ponad kwote wolna.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-