  • Data: 2003-02-15 19:54:41
    Temat: Re: gwarancja a upadlosc firmy
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    <l...@o...pl> wrote in message
    news:779c.00000109.3e4e8731@newsgate.onet.pl...

    > byla to dzialalnosc gospodarcza. a nie mozesz wskazac blondynce przepisow,
    > ktore o tym mowia?bo mowisz o odpowiedzialnosci - sa osoby, ktore sa
    > odpowiedzialne, a sa osoby, ktore nie wiedza co to
    odpowiedzialnosc.dlatego,
    > jesli wiesz, to wskaz mi taka podstawe prawna, ktora mowi, ze po ustaniu
    > dzialalnosci gospodarczej przez Pana X moge egzokwowac od niego
    uprawnienia z
    > tytulu gwarancji. ot i tylko tyle, jesli mozesz...

    Hmmm... Niechaj no pomyślę... Właściwie wynika to z art. 8 i 11 ( w zw. z
    10 ) Kodeksu cywilnego. Facet po prostu zaciągnął zobowiązanie i ono na nim
    ciąży. Naprawdę nie wiem, jaki przepis można przywołać - to jest po prostu
    elementarne. Nie ma przepisu, który mówi : "po zakończeniu działalności
    gosp. delikwent jest nadal odpowiedzialny za swoje długi", gdyż nie jest
    potrzebny - rozumie się to samo przez się. Działalność gospodarcza
    prowadzona przez osobę fizyczną jest własnie tym - po prostu czynnościami
    dokonywanymi przez tą osobę. To, że przestanie je wykonywać nic nie zmienia
    jeśli chodzi o stosunki prawne już ukształtowane.

    Hmmm... No to klops. :-(

    Depi.