    From: Kris <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gdzie można się zameldować?
    Date: Thu, 12 Apr 2012 05:24:14 -0700 (PDT)

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 14:14:11 UTC+2 użytkownik Tomaszek napisał:
    > Tak, wiem, że meldować należy się w miejscu zamieszkania, ale czy jest
    > gdzieś powiedziane, że nie wolno mieszkać na ... działce? Niestety kobiety w
    > urzędzie miasta, gdzie usiłowałem rozwiązać tę kwestię, nie podzielają
    > takiego sposobu myślenia i odmawiają mi takiego meldunku. Działka jest moją
    > własnością. Aktualnie zacząłem tam budować dom, a zależy mi na
    > meldunku ze względu na odpowiednią taryfę w zakładzie energetycznym. Dostanę
    > niższą pod warunkiem, że albo będzie odbiór domu (a na to się na razie nie
    > zanosi, bo to dopiero początek budowy) albo będzie zameldowanie w miejscu
> [...]

    Doamgaj się od urzedniczki aby odmowe wydały tobie na piśmie z odpowiednim
    uzasadnieniem.

    Cyt
    Do 19.06.2002 r. obowiązywał art. 9 ust. 2 ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych, który stanowił, że przy zameldowaniu na pobyt stały lub
    czasowy trwający ponad 2 miesiące należy przedstawić potwierdzenie
    uprawnienia do przebywania w lokalu (pomieszczeniu), w którym ma nastąpić
    zameldowanie.. Przepis ten został jednak uznany przez TK za niezgodny z art.
    52 ust. 1 i art. 83 w związku z art. 2 Konstytucji (wyrok z dnia 27 maja
    2002 r.
    sygn. akt K. 20/01), w konsekwencji czego przestał obowiązywać. Potwierdził
    to Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 8 października 2002 r., III RN 183/2001,
    stwierdzając, co następuje: Po utracie mocy obowiązującej przez art. 9 ust.
    2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych (Tekst jednolity: Dz. U. 1984 r. Nr 32 poz. 174 ze zm.), w wyniku
    ogłoszenia wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 27 maja 2002 r. K 20/2001
    (Dz. U. 2002 r. Nr 78 poz. 716), przedstawienie potwierdzenia uprawnienia do
    przebywania w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie, nie stanowi już
    przesłanki zameldowania osoby na pobyt stały lub czas trwający ponad dwa
    miesiące.