eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogazownictwo nie chce rozłożyć na raty wysokiego rachunku › Re: gazownictwo nie chce rozlozyc na raty wysokiego rachunku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gazownictwo nie chce rozlozyc na raty wysokiego rachunku
    Date: Thu, 28 Apr 2011 12:21:13 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 88
    Message-ID: <ipbm3p$6td$1@news.onet.pl>
    References: <7...@n...onet.pl> <ip948p$n3b$1@news.onet.pl>
    <ip94i3$ngq$1@news.onet.pl> <ipb04h$ek9$1@news.onet.pl>
    <ipb3bn$r7n$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1303993273 7085 212.160.173.137 (28 Apr 2011 12:21:13 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 28 Apr 2011 12:21:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
    X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:676113
    [ ukryj nagłówki ]

    Liwiusz wrote:

    > W dniu 2011-04-28 08:06, Massai pisze:
    >
    > > > Zapłaci w odsetkach ustawowych.
    > >
    > > A gazownie naliczają odsetki?
    >
    > Mi nalicza. Elektrownia też. Za każdy dzień.

    Nie zaobserwowałem, mam żonę która rachunków pilnuje ;-)

    Ale jeśli tak, to już tylko kwestia woli gazowni i jej płynności
    finansowej - czy może sobie pozwolić na udzielanie pożyczek.

    >
    >
    >
    > > Ależ oczywiście że jest rozsądnym. Tylko na czym takie planowanie
    > > polega?
    > > Po stronie kosztów masz brak pieniądza, który musisz teoretycznie
    > > pożyczyć i obsłużyc zadłużenie.
    > > Koszt tej obsługi (odsetki dla banku za pożyczoną kasę) trzeba
    > > uwzględnić przy kalkulowaniu ceny sprzedawanego towaru. Ergo -
    > > płacą za to inni klienci.
    >
    > No i płacą. Taka dola usług abonamentowych. Dlatego w komórkach
    > taniej jest na kartę, niż w abonamencie.

    Wiesz, zmianę sposobu podejścia widać ładnie na przykładzie budynków
    mieszkalnych w których zawiązuje się wspólnota.
    Jak wcześniej była wielka spółdzielnia, to nikt niepłacącymi się
    specjalnie nie przejmował, ginęło w masie.

    Ale jak jest wspólnota i się ludzie dowiadują że muszą zapłacić po 100
    pln ekstra, bo ta spod piątki i ten spod trzynastki nie płacili, i
    zabrakło na fakturę od ciepłowni - od razu się zmienia postrzeganie
    tego problemu.

    Jak ludzie poczują że ten niepłacący de facto wyciąga kasę z ich
    własnych kieszeni - otwierają się oczy.

    >
    > >
    > > Jak się takich co nie płacą na czas zrobi zbyt wielu (bo kryzys,
    > > trudna sytuacja) - to kalkulacja dotychczasowa nie wystarcza.
    > > Możesz albo na łapucapu podnosić ceny towaru, albo agresywniej
    > > windykować.
    >
    >
    > Widzisz, ale jeśli jest tak, że podniesienie ceny towaru nadal daje
    > ci satysfakcjonujący zysk i klienci nie uciekają, to trzeba cenę
    > podnieść, nawet jeśli wszyscy by grzecznie płacili. Z drugiej strony
    > jeśli cena jest na tyle wysoka, że jej podwyższenie będzie szkodliwe
    > dla firmy, to choćby nie płaciło 10% klientów, ceny podnieść nie
    > można.

    No cóż, jakiś tam ruch zawsze jest możliwy. No i zawsze pozostaje opcja
    "niech pani zapłaci, bo odetniemy".

    >
    >
    >
    >
    > > Każdy kto prowadzi biznes zna ten problem - przez ostatnie dwa lata
    > > znacząco wzrósł odsetek klientów którzy nie płacą w terminie. W
    > > efekcie obrotówki są znacznie intensywniej wykorzystywane, co w
    > > połączeniu z popularną ostatnio praktyką banków polegającą na
    > > obcinaniu obrotówek (i trzeba się posiłkować droższymi formami
    > > kredytu) - naprawdę potrafi być zabójcze dla wielu małych słabo
    > > dokapitalizowanych firm.
    >
    > Bardzo rzadko spotykam "każdego kto prowadzi biznes i zna ten
    > problem", aby w odpowiedni sposób zabezpieczał się przed niepłaceniem
    > klientów i w odpowiedni sposób na to reagował. Ale cóż, prościej jest
    > rozdawać faktury bez podpisu na lewo i prawo, jak nie płacą,
    > posiłkować się kredytem, a potem psioczyć jak to za nieuczciwych
    > klientów płacą uczciwi, kiedy w rzeczywistości ci uczciwi płacą za
    > nieuctwo właściciela.

    Wiesz, kwestia tego co potraktujesz jako "odpowiednie zabezpieczenie".
    Skuteczny nacisk, typu "niech pani zapłaci bo odetniemy", czy "niech
    pan zapłaci za hosting bo ubijemy serwer i panu poczta firmowa padnie"
    jest zazwyczaj równie dobry jak weksel...

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1