    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Date: Tue, 23 Jul 2024 23:07:56 +0200
    <v7h7ji$tdj$1@news.chmurka.net> <v7h8kk$g2i$3@news.chmurka.net>
    <v7haat$tdk$2@news.chmurka.net> <v7havg$dp6$1@news.chmurka.net>
    <v7hbsd$tdj$2@news.chmurka.net> <v7ipr9$2fmb$1@dont-email.me>
    <v7jhjc$tdk$6@news.chmurka.net>
    <mkqh89i47459.1ks47scwrutzi$.dlg@40tude.net>
    <v7jvnd$tdj$9@news.chmurka.net>
    <lgych8ymms01.1b3v6b2n9425n$.dlg@40tude.net>
    <v7lk0s$5s9$5@news.chmurka.net>
    <1x9t0dozolhpy$.tm3dz0w75z7d$.dlg@40tude.net>
    <v7loqt$5s9$10@news.chmurka.net>
    <2t31fgf35iyd$.1muultfev3d6x.dlg@40tude.net>
    <k...@4...net>
    <v7m1b4$f0a$2@news.chmurka.net> <v7m6q8$oj1t$1@dont-email.me>
    <v7m74k$l1f$1@news.chmurka.net> <v7mg02$qc26$1@dont-email.me>
    <v7nbjr$pp8$1@news.chmurka.net> <v7nl70$13tds$1@dont-email.me>
    <v7of3r$lvc$2@news.chmurka.net> <v7on39$19ops$1@dont-email.me>
    <v7op62$lvc$5@news.chmurka.net> <v7or2c$1adt5$1@dont-email.me>
    <v7orj6$lvc$9@news.chmurka.net> <v7p56o$1c2cs$1@dont-email.me>

    W dniu 23.07.2024 o 22:52, Kviat pisze:

    > Nie chciało mi się rozkminiać.
    > Choć szury nie zawsze mają rację, to w tym przypadku optymistycznie
    > założyłem, że paranoja jest po ich stronie, a nie po twojej :)

    Sąd był innego zdania. Formalnie miał rację - ograniczył się do
    stwierdzenia że stałem bliżej niż 10 metrów od skrzyżowania. Cała reszta
    dla niego była bez znaczenia, bo nie to jest przedmiotem jego rozważań.

    Także mimo iż formalnie masz rację, że policjant przede wszystkim
    powinien mieć realny powód do podjęcia dzialań, sąd wcale nie musi być
    zainteresowany podążaniem tą ścieżką. W praktyce to niestety może
    wyglądać tak, że dostaniesz "zarzuty mniej lub bardziej z dupy", wyrok
    zaoczny jest oczywisty a sąd go po prostu klepnie, bo tak łatwiej.

    Pamiętasz aferę z kopiowaniem uzasadnień? IMHO problem nie w jakiś
    wydumanych prawach autorskich a w tym że sprawe i wyrok dopasowuje się
    do istniejącego w podobnej sprawie uzasadnienia - jak w tamtym
    uzasadnieniu podsądny byl winny to w tym też będzie:( Napiszę się pięć
    razy że "jest faktem oczywistym" (choć nie jest) i żadnej wzmianki na
    ten temat w przewodzie sądowym nie było i już. Oczywiście możesz się
    odwoływać i może nawet ci się uda. A może dojdziesz do wniosku, że
    wygodniej i "uczciwiej" jest sobie to po prostu od państwa odebrać.
    "sprawiedliwości" stanie się zadość, skrzyżowanie dalej będzie zjebane,
    mundurowi i sąd z siebie zadowoleni, a ty na plusie... Wadą jest że
    zasadniczo nic się nie zmieni, ale w sumie czy każdy musi zbawiać cały
    świat?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!