  • Date: Sat, 09 Aug 2008 15:51:49 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografie wojny == bezczeszczenie zwlok
    <0...@n...lechistan.com> <g7cn8l$p0t$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@n...lechistan.com> <g7d0u9$b4c$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@n...lechistan.com> <g7dbd4$bum$3@inews.gazeta.pl>
    <a...@n...lechistan.com> <g7fpai$epr$1@inews.gazeta.pl>
    <d...@n...lechistan.com> <g7ij02$ih0$1@inews.gazeta.pl>
    <7...@n...lechistan.com> <g7k3br$4h3$1@inews.gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Jak sobie to zapędzanie zgodnie z prawem wojny wyobrażasz? Zresztą, mamy

    Bardzo prosto - robi się zamieszanie i ludzie zwiewają z własnej inicjatywy.

    [ciach]

    > To, ze ktoś z powodów politycznych wysłał żołnierzy na wojnę wmawiając
    > społeczeństwu, że jadą tam na spacer, nie zmienia faktu, ze tam jest
    > wojna, a polscy żołnierze są żołnierzami jednej z wojujących stron.

    Skoro sama wojna bez odpowiedniego zatwierdzenia jest nielegalna, to tak
    czy inaczej są przestępcami.

    [ciach]

    > No właśnie. To dowodzi, że to wszystko nie jest takie proste, a w czasie
    > wojny trudno stosować przepisy prawa używane w czasie pokoju.

    Jaaaaaasne. "Cel uświęca środki". Rany, jak ja nienawidzę takiej
    hipokryzji...

    [ciach]

    > Jakby Osama atakował przy pomocy oznakowanego samolotu wojskowego,

    Tia, akurat mieszkańcy Drezna czy Nagasaki byli w stanie się
    zorientować, co było namalowane na samolotach...

    > celował w obiekt wojskowy, a przez pomyłkę rozwalił te cele cywilne, to
    > nie można by było mówić o terroryźmie. Na tym mniej więcej polega różnica.

    Przez pomyłkę? Naloty dywanowe na niemieckie miasta i nuklearne
    zbombardowanie japońskich miast wg. ciebie były omyłkowe?

    > Nie na darmo wojskowi mają mundury w te różne plamy kolorowe malowane.

    Wiesz, jak się domagasz takich "honorowych rozgrywek", to ja się
    domagam, żeby obie strony miały zbliżone stany ilościowe i poziom
    technologiczny ;->

    Zauważ, że nie użyłem słowa "Wermacht".