    From: "Ola" <o...@n...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: forum dla sabójców i problemy z prawem
    Date: Mon, 18 Apr 2005 09:54:43 +0200

    Użytkownik "Bubby" <4...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:d3ul0u$ie$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Noszę się z zamiarem założenia własnego forum dla samobójców. Takich jest
    > sporo, ale mój problem tkwi w tym że nie zamierzam ludziom zabraniać o tzw
    > sposobach.
    > Wiem że to kontrowersyjny problem, ale uważam, że jak sobie o tym
    > pogadają,
    > oraz o tym ile bólu może coś takiego zadać i że w cale nie jest to takie
    > łatwe, to może im przejdzie :/

    Nie do konca zrozumialam jakie sa Twoje cele.
    Samobojstwa ZAWSZE wiarza sie z zaburzeniami psychicznymi lub
    osobowosciowymi.
    Nawet jesli nie jest to choroba psychotyczna, to roznego typu nieleczone (i
    czesto nawet niezdiagnozowane) nerwice lub depresje reaktywne (powstale pod
    wplywem ciezkich przezyc) powoduja brak checi do zycia, a co za tym idzie
    mysli i podejmowane proby samobojcze.

    W zwiazku z tym jesli na prawde chcesz zalozyc portal, w ktorym chcesz pomoc
    myslacym o samobojstwie lepiej skoncentruj sie na kryzysach psychicznych i
    nawiaz wspolprace z psychologiem, oraz informuj w nim o bezplatnej pomocy
    psychologicznej, psychiatrycznej, o osrodkach interwencji kryzysowej itp
    instytucjach, ktore profesjonalnie wspieraja ludzi w trudnych chwilach. Do
    tego forum dyskusyjne, naukowe artykuly o roznego rodzaju kryzysach
    psychicznych i formach leczenia i masz szane pomoc wielu osobom i nie byc w
    konflikcie z prawem. Najlepiej wrzuc w wyszukiwarki hasla: deprsesja,
    schizofrenia, paranoja, choroby psychiczne i zobaczysz jak funkcjonuja
    portale koncentrujace sie tylko na jednej przyczynie samobojstw.

    Wydaje mi sie , ze bez wzgledu na konsekwencje prawne tworzenie poratlu bez
    podstawowej wiedzy medycznej, socjologicznej, psychologicznej na temat
    problemu i zakladanie, ze a nuz "moze im przejdzie" moze wyrzadzic wiele
    nieodwracalnych konsekwencji. Odpowiedzialnosc prawna to jedno, ale jest tez
    odpowiedzialnosc etyczna, o ktorej zaden z omawianych na tej grupue kodeksow
    nie mowi....

    pzdr
    Ola