eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawofirma zgubila list z kompletem moich danych osobowych - co zrobic? › Re: firma zgubila list z kompletem moich danych osobowych - co zrobic?
    From: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: firma zgubila list z kompletem moich danych osobowych - co zrobic?
    Date: Thu, 6 Sep 2007 22:10:38 +0200

    W odpowiedzi na post z Thu, 6 Sep 2007 18:07:44 +0200, od esos :

    > czy
    > firma ktora wg mnie nie zabezpieczyla odpowiednio moich danych osobowych
    > moze jakos poniesc konsekwecje za brak opieki nad moimi danymi?

    wogóle ustawa o ochronie danych osobowych to jest porażka, firmy boją się
    brać dane, boją się je gromadzić, zbierają podpisy pod zgodą itd itd GIODO
    każe rejestrować zbiory, trzymać dane osobowe w zamkniętych szafach
    pomieszczeniach, zaplombowanych itd.

    Sprawę można by rozwiązac w ten sposób: uwolnić poufność danych osobowych,
    ale np. do kodeksu karnego dopisać jeden artykuł numer któryś tam:

    Art. xxx0.
    1. Kto wykorzystując dane osobowe rozsyła masowo niezamówione imienne
    przesyłki handlowe, informacyjne, promocyjne, oferty, materiały, próbki,
    ankiety, gdzie pośrednio lub bezpośrednio celem jest sprzedaż adresatowi
    produktów lub usług
    podlega karze grzywny do 1.000.000 zł, ograniczenia wolności lub
    pozbawienia wolności do lat 2
    2. Ten samej karze podlega każdy kto w związku z wykonywaną pracą posiada
    wiedzę na temat rozsyłania przesyłek okreslonych w p. 1 i nie zawiadamia o
    tym organów ścigania.

    Dodatkowo w prawie pocztowym i telekomunikacyjnym można by dodac przepis,
    aby razem z korespondencją masową przekazywac operatorowi oświadczenie
    nadawcy, że nadawana korespondencja jest zamówiona przez odbiorców lub jest
    niezbędna do realizacji usługi

    Wtedy każdy będzie mógł mieć dane osobowe każdego, fragment rejestru PESEL
    mógłby być dostępnym w internecie, ale nikt by z tego nie zrobił zbyt
    dużego komercyjnego uzytku.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net