    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 8 Feb 2011 20:46:53 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: firma na allegro z prywatnym kontem

    On Tue, 8 Feb 2011, LUKAS wrote:

    > Witam
    >
    > Mam konto na ojca, który jest moim pełnomocnikiem w bardzo szerokim zakresie
    > i kupowalem na to konto na allegro, zdobylem kilkaset komentarzy pozytywnych
    > no i teraz chce zacząć sprzedawać na tym koncie z uwagi na to, ze jest duzo
    > komentarzy .
    >
    > Mam swoją firmę. Czy moge sprzedawac na koncie ojca? Dokument zakupu bede
    > wystawial swoj, odporowadzac bede podatek normalnie

    Wyjdź z siebie, stań obok.
    Jak ktoś będzie się chciał przyczepić, to powie, że ojciec dokonywał
    pośrednictwa. Przecież konto zarejestrował i tak dalej.
    Tłumaczenie że nie jest się wielbłądem może być uciążliwe ;)
    Do tego widziałem gdzieś opisy, jak to allegro po zlokalizowaniu
    "podstawionego" konta bez pytania je zablokowało.
    Widzisz teraz "akcję"? Aukcje w toku, klienci kupowali i płacą,
    (za stare aukcje), a sprzedawca nie ma dostępu do konta.
    Nalepka: "zawieszone".

    > Mozna to jakos legalnie zrobic?

    IMO najrozsądniej powołać się w opisie wprost na owo "stare" konto.
    Być może co poniektórzy kupujący będą podejrzliwie patrzeć,
    ale w końcu to Twoja zasługa że pozytywy ma ojciec a nie Ty :D

    > Nie wiem jak to zrobic, aby nie doczepil sie US, w zasadzie to nie mialby do
    > czego...

    Usiłowania wrobienia ojca w "faktyczną sprzedaż" :D
    A jakby wyszło, że skorzystałeś z jakiegoś uprawnienia które przysługuje
    tylko do jakiegoś limitu (np. zwolnienie z VAT itede), to w ogóle
    przechlapane (zarzut firmanctwa), nawet jeśli bezpośredniego zysku
    *jeszcze* nie było ("ale Pan chciał na wszelki wypadek mieć podwójny
    limit" :P)

    pzdr, Gotfryd